Jak pomáhá virtuální asistentka podnikatelům a živnostníkům?
21.8.2017Začínajících podnikatelů u nás v ČR přibývá každým dnem víc a víc. Fenomén podnikání se dostal na výsluní právě kvůli možnostem podnikání na internetu. Díky tomuto je vstup pro začínajícího podnikatele do světa businessu jednodušší, než byl dříve.
Začátky podnikání spolu nesou však i velmi mnoho tvrdé práce a úsilí, které je nutno obětovat ve prospěch vašeho času a peněz. Právě z těchto důvodů vznikla na trhu služba virtuální asistentky. Tato služba je pro hladký průběh začátků podnikání nenahraditelná především z časových finančních důvodů.
O jaké benefity se jedná?
-
Více času na budování vlastního podnikání
Společnou prvotní fázi podnikání provází „zapálení pro věc“. Čím více však pronikáte do vlastního businessu, tím méně máte času na organizování činností, které pro podnikání nezbytně potřebujete, avšak udělat je dokáže i někdo jiný.
Rozjíždíte nový eshop? Potom potřebujete udělat webovou analýzu ohledně nejkvalitnějšího a nejlevnějšího dodavatele na trhu. Tato činnost zabere nějaký ten čas, který byste mohli věnovat zdokonalování vašeho produktu. Máte již seznam dodavatelů hotový, ale potřebujete vyjednat nejvýhodnější podmínky? Nebo potřebujete na web doplnit produkty do eshopu? Ano, tohle všechno si můžete udělat sami, otázkou však zůstává jak je Váš čas drahý a jestli se opravdu nevyplatí přenechat tuto činnost někomu, jehož čas je levnější než ten váš.
Založili jste si kavárnu nebo restauraci? I tady potřebujete zajistit mnoho věcí ohledně jednání s dodavateli od nákupu zařízení až po komunikaci a vylaďování detailů. S tím vším vám může pomoci virtuální asistentka, která se vyzná v organizaci a vyhledávání na internetu pro ni není španělská vesnice. Vám už zbývá čas na činnosti, které za vás nikdo jiný udělat nemůže jako je koncept podniku a finanční plánování.
Realizujete se v podnikání na internetu? V tom případě budete muset zajistit důležité věci od založení profilu na sociálních sítích, pravidelného přispívání, psaní blogu, hledání zákazníků až po telefonickou komunikaci se zákazníky, rozesílání newsletterů a správu zákaznické databáze. V případě že tohle všechno budete dělat sami, je možné, že se nezastavíte a brzy ztratíte motivaci pro rozvoj vašeho podnikání.
-
Virtuální asistentka stojí méně než zaměstnanec
Naštěstí i stereotyp zaměstnance sedícího ve vaší kanceláři a čekajícího na konec pracovní doby už začíná upadat. Do popředí se dostává efektivita, kterou můžete kontrolovat na základě přínosu pro firmu v podobě konkrétního hmatatelného výsledku. Právě na tomto konceptu je postavena služba virtuální asistentky. Ta totiž nečeká na zadání úkolu, ani si neodpočítává minuty do konce pracovní doby, ale pouze reaguje na vaše zadání úkolu, zároveň je proaktivní a sama hledá řešení. To je také důvod, proč je virtuální asistentka levnější než zaměstnanec.
Podívejme se na to podrobněji, co vše neplatíte, když máte virtuální asistentku:
Sociální, zdravotní pojištění a daně je součást platby za zaměstnance státním institucím, které musíte podle zákona každý měsíc odvádět na příslušné úřady. Zpravidla se jedná o částku kolem 4 000 – 9 000 Kč za průměrnou asistentku, což v začátku podnikání nemusí být zrovna malá suma. Při využívání virtuální asistentky tyto odvody nemusíte vůbec řešit. Platíte totiž jen za konkrétní činnosti virtuální asistentky.
Přestávky v práci jsou součástí každého zaměstnaneckého poměru. Každý si potřebuje někdy odpočinout. Ze zákona má zaměstnanec nárok na půl hodinovou obědovou pauzu, ale nevěřte tomu, že se bude jednat „jenů o tuto přestávku. Nikdo nedokáže pracovat soustředěně celých 8 hodin denně, aniž by si potřeboval popovídat s kolegy, dojít na záchod, uvařit čaj do kuchyňky nebo si jít zakouřit. Toto jsou všechno minuty a následně hodiny, které zaměstnancům platíte navíc, aniž by pro vás něco udělali. V průměru se jedná až o 2 hodiny denně, které platí zaměstnavatelé svým zaměstnancům úplně zbytečně. Virtuální asistentka je také lidská bytost, potřebuje přestávky jako každý zaměstnanec, rozdíl je však v tom, že za ně neplatíte ani korunu. To co platíte, je čistý odpracovaný čas strávený nad úkolem.
Čas strávený nad zadáním úkolu účastněných stran v pracovně zaměstnaneckém poměru není rozhodně zanedbatelný. Schválně si spočítejte, jak dlouho trvá, než zadáte a vysvětlíte zaměstnancům nějaký úkol. Zadání probíhá v pracovní době, takže opět platíte jen to, že něco delegujete, aniž byste hned viděli produktivitu. Stojí to nejen čas, který platíte asistentce, ale i Váš čas, který je možná ještě dražší. I virtuální asistentka potřebuje od vás zjistit zadání. Rozdíl je v tom, že zadání úkolu se nezapočítává do času, který stráví nad jeho řešením. Opět tedy platíte jen čistou práci.
Personální povinnosti jsou jednou z časově náročných disciplín, které se nevyhnete, když máte zaměstnance. Pokud chcete mít dobré zaměstnance ve své firmě, musíte se o ně starat. Znamená to pořádání školení, teambuildingů, vymýšlení zlepšení pracovních podmínek, pořádání pracovních pohovorů, počáteční zaškolení a spoustu jiných aktivit, které vám zaberou opravdu mnoho času. Virtuální asistentka nic takového nevyžaduje. Nemusíte jí motivovat k lepším výsledkům. Nemusíte jí učit základní věci. Nemusíte mít strach že nepřijde do práce. Virtuální asistentka je vám k vašim potřebám kdykoliv to potřebujete. Navíc zaplatíte opravdu jen skutečně odpracovaný čas, po který pro vás pracuje.
Výhody každodenního i občasného využití virtuální asistentky je opravdu jednoduché a úsporné. Neplýtvejte zbytečně se svým časem a penězi a využije služby virtuální asistentky. Tato služba se vám navíc maximálně přizpůsobí. Nakonec uvidíte, jak se vám tato služba vyplatí na rozvoji vašeho podnikání.