5 způsobů jak získat nové zákazníky
26.9.2016Tuto otázku si bezesporu klade v jistých fázích vývoje spousta podnikatelů, protože zákazník je nejdůležitější subjekt podnikání. Nebýt zákazníků, nebylo by pro koho službu či produkt poskytovat.
Proto nabízíme několik cest, které dlouhodobě dopomáhají k získání zákazníků:
- WEBOVÉ STRÁNKY
Jsou bezesporu našim největším obchodníkem, který dokáže oslovit nejvíce našich potencionálních zákazníků. Stránky našeho webu jsou prezentací a samotnou tváří našeho podnikání. Nevyplatí se podceňovat žádnou oblast při tvorbě webu. Z 80% se jedná o náš nejčastější první kontakt se zákazníkem. Webové stránky jsou proto obvykle prvním dojmem a známe to všichni: „První dojem je jen jeden.“
V rámci snahy o využití našich produktů zákazníkem, bychom mu měli dát na webu více možností jak nás kontaktovat. Neměla by stačit pouze sekce „kontakty“, kde uvedeme náš telefon a e-mail. Dobrou volbou jsou kontaktní formuláře, interaktivní tlačítka vybízející k akci a spousty dalších marketingových nástrojů podporujících prodej. Dobrý webmaster by měl umístit tyto možnosti kontaktování tak, aby byly co možná nejvíce zákazníkovi na očích.
- OSOBNÍ SCHŮZKY
Zejména v oblasti B2B se nám vyplatí osobní setkání s potencionálními zákazníky. Tyto návštěvy u zákazníků můžeme realizovat různými cestami. Jednou z nejčastějších způsobů realizace je tzv. navolávání schůzek, kdy nám asistentka kontaktuje potencionální zákazníky se žádostí o schůzku, kterou následně domluví. Tato cesta se může zdát sice pomalejší při náboru zákazníků, ale ve skutečnosti je velmi účinnou z pohledu dlouhodobých vztahů se zákazníkem. V každém vztahu je třeba značná dávka důvěry a to stejné platí i ohledně vztahů se zákazníky. Přímý kontakt se zákazníkem nenahradí žádný e-mail nebo telefonát.
- MARKETINGOVÉ KAMPANĚ
Ano, k získání zákazníků můžeme využít nejrůznější marketingové kampaně od PPC reklamy až po affiliate marketing. Problémem mohou být vysoké finanční náklady a často stejně nedokážeme odhadnout míru návratnosti. Říká se, že polovina všech prostředků vynaložených na marketing je vyhozená oknem, akorát nevíme která polovina to je. Tím však nechceme tvrdit, že marketingové kampaně jsou zbytečné. Určitě mohou pomoci, ovšem pokud jsou dobře cílené. Abychom věděli, že nevyhazujeme peníze oknem, měli bychom provádět důslednou kontrolu a vyhodnocování. Pokud nejsme odborníci na marketing, měli bychom zvážit službu marketingového poradenství.
- DOPORUČENÍ
Asi nám dáte za pravd, že formou doporučení se získávají zákazníci nejsnadněji, a že nejlepší cestou je přirozené doporučení. Sávajícímu zákazníkovi se bude natolik líbit náš produkt či služba, že jej automaticky doporučí známému. Získáme tak ty, kteří už k nám mají důvěru bez předchozí zkušenosti. Nejdůležitější způsob, jak takového zákazníka udržet, je snadno nabytou důvěru neztratit špatnou kvalitou či servisem služeb. Zpravidla se jedná i o nejloajálnější zákazníky, proto bychom měli doporučování zákazníka zákazníkem vhodně podpořit. Můžeme zákazníka finančně odměnit za přivedení svého známého k odběru našich služeb či produktů, nebo můžeme stávajícímu zákazníkovi poskytnout za doporučení nového zákazníka službu navíc. To už však záleží na typu podnikání a našich možnostech.
- NEPŘERUŠENÁ KOMUNIKACE
Na tuto techniku spoustu firem zapomíná a přitom je jednou z nejúspěšnějších v získávání nových zákazníků. Pokud nás zákazník jednou kontaktuje a projeví zájem o naše služby, neměli bychom ho ztrácet ze zřetele, přestože naše služby nevyužije. Většina firem při poptávce na jejich služby pouze zákazníkovi poskytne odpověď, ale pokud už zákazník dále nereaguje, celá komunikace upadne v zapomnění. To je velká chyba, protože podle statistik, můžeme získat až 50% potencionálních zákazníků pouhým nepřerušeným kontaktem. Je dobré si proto vypracovat plán, jak zákazníky budeme kontaktovat v čase. Po několika dnech, kdy zákazník nereaguje, je vhodné ho znovu oslovit a zeptat se, jestli ho naše nabídka zaujala.
Věříme, že vám našich pět způsobů získávání nových zákazníků přinese úspěch ve vašem podnikání.