10 tipů jak nejlépe využít virtuální asistentku!

14.4.2017

Služby virtuální asistentky mohou být velmi pestré a rozmanité. Pokud tuto možnost zvažujete, ale ještě nevíte, co všechno by pro vás mohla udělat virtuální asistentka, zde naleznete několik tipů, s jakými úkoly se můžete na virtuální asistentku obrátit ve svém podnikání:

 

1. Administrativa spojená se zákaznickým servisem

V dnešní době je zákaznická péče velmi důležitým prvkem v každé firmě. Zabere však spoustu času. Pokud již máte nějaké zákazníky, ale nestíháte se jim věnovat, můžete takovou agendu předat virtuální asistentce, která tuto rutinní práci udělá za vás. Virtuální asistentka vám ušetří čas i peníze právě správou zákaznických databází. O vaše zákazníky bude pečovat, udržovat s nimi kontakt, řešit jejich požadavky, vyřizovat objednávky nebo zjišťovat zákaznickou spokojenost. Virtuální asistentka zajistí pravidelný servis pro vaše zákazníky a pro váš stálý přehled vám bude pravidelně dodávat reporty.

 

2. Email marketing

Vyhledávání zákazníků je časově velmi náročnou činností. Také není vždy jednoduché zvolit vhodnou formu a styl komunikace s potencionálním zákazníkem tak, abyste dosáhli kýžených výsledků. Pokud potřebujete zákazníky informovat o novinkách nebo jim pouze posílat newslettery, bude pro vás přínosné tuto činnost svěřit virtuální asistentce, která již má zkušenosti s podobným typem zakázek a může tedy profesionálně komunikovat se zákazníky místo vás.

 

3. Vyhledávání vhodných dodavatelů

Řešíte ve svém podnikání spoustu záležitostí spojených s provozem? Potřebujete občas vyhledat vhodného dodavatele? I tato činnost v podnikání zabere příliš mnoho času na to, abyste ji museli dělat sami. Virtuální asistentka tyto záležitosti zpracovává denně pro své klienty. Právě proto má zkušenosti s vyhledáváním dodavatelů a mnohdy už zná jejich podmínky a ví, jak vyhledat ty nejvhodnější. Je tedy dosti pravděpodobné, že se jí úkol povede splnit rychleji, a navíc vám zaručí správný výběr dodavatele. Tato činnost vám tedy ušetří nejen spoustu času, ale i peněz.

 

4. Analýza konkurence

Každý podnikatel občas potřebuje vědět, jaká je v jeho oboru konkurence, v čem je lepší, v čem je lepší než ostatní, popř. v čem by se mohl zlepšit. Abyste mohli dobře komunikovat výhody vaší společnosti, a tím si zajistit vyšší zájem o vaše služby ze strany zákazníků, vyplatí se vám sledovat konkurenci. Často je však analýza konkurence velmi náročnou činností, proto se vyplatí delegovat tento úkol na vaši virtuální asistentku. Můžete jí svěřit jednorázovou analýzu nebo vyžadovat pravidelnou kontrolu podmínek konkurence a následné reportování.

 

5. Domlouvání schůzek

Ať už potřebujete domluvit prezentační či obchodní schůzku, velmi dobrou pomocnicí vám bude virtuální asistentka, která vám domluví schůzku po telefonu s konkrétním člověkem, se kterým potřebujete zahájit komunikaci ohledně vašich nabízených služeb. Domlouvání schůzek je nevděčnou, avšak nezbytnou záležitostí každého podnikatele. Často se při telefonování potřebujete dostat přes osobní asistentky klíčových osob, s nimiž chcete navázat kontakt. Virtuální asistentka je na tento typ práce vyškolená, ví, jakým způsobem komunikovat, aby se dokázala spojit s konkrétní osobou.

 

6. Copywrithing

Trendem dnešního online marketingu je hodnotný obsah. Potřebujete takový obsah pravidelně vytvářet? Rádi byste začali psát blog či touto cestou své zákazníky? Můžete využít virtuální asistentku, která má zkušenosti s mnoha tématy při tvorbě textů. Vymýšlet obsah není vždy snadnou záležitostí, zpravidla potřebujete hodně kreativity a jistý talent. Virtuální asistentky se na tuto oblast specializují. Neváhejte vyzkoušet služby i na tomto poli působnosti.

 

7. Korektura textů

Již jste zjistili přínos obsahového marketingu? Píšete blog či e-book? Jste ponořeni do tvorby textů a potřebujete čas od času zpracovat korekturu? Není nic jednoduššího než vše předat pomocníkovi. Virtuální asistentka vám texty nezaujatě posoudí obsah a zároveň dodá rady, tipy a potřebná doporučení.

 

8. Správa sociálních sítí

Popularita a využívání sociálních sítí značně stoupá. Viditelnost na facebooku, twitteru, nebo instagramu se stala samozřejmostí pro každou firmu či podnikatele. Navíc vám vhodná forma komunikace pomůže získat zákazníky ať už zvolíte placenou formu reklamy, či vkládání příspěvků zdarma. V každém případě vás sociální sítě udržují v povědomí potencionálních zákazníků. Virtuální asistentce můžete dát na starosti kompletní správu vašich sociálních sítí, aniž byste museli myslet na pravidelné přispívání. Virtuální asistentka může vyhledávat a vkládat na sociální sítě hodnotný obsah, který souvisí s vašim podnikáním či předmětem činnosti.

 

9. Jednorázové úkoly

Potřebujete občas něco nutného zařídit, doručit květiny, objednat k lékaři či kadeřníkovi? Virtuální asistentka může tyto požadavky vyřešit za vás. Pokud máte virtuální asistentku již předplacenou, stačí ji kontaktovat a zadat všechny požadavky k vyřízení jednorázově nebo až se vám to bude hodit. Virtuální asistentka vám následně podá zpětnou vazbu o objednávkách. Pokud potřebujete jistou práci vykonávat pravidelně, lze se dohodnout na časové ose úkolů. Nebudete muset nosit v hlavě nevyřešené záležitosti.

 

10. Plánování dovolené, objednání letenek

Potřebujete na chvíli vypnout a odpočinout si? Rádi byste jeli na dovolenou, ale nemáte čas na plánování? Víte kam byste chtěli jet, ale už vám nezbývá čas zjišťovat všechny informace o zdejší lokalitě, doporučeném očkování, dopravě a ubytování? I to můžete nechat na vaší virtuální asistentce, která za vás vše vyhledá a zařídí. Objedná letenky, ubytování, zjistí informace o dané lokalitě, a pokud budete chtít, může vám naplánovat i výlety. Stačí jen zadat svoje požadavky a dostanete konkrétní plány a tipy.